Cum se menține siguranța în restaurante

Revenirea la normalitate este un moment mult așteptat de români. Premierul României, Florin Cîțu, anunța încă de la începutul lunii aprilie că “revenirea la normalitate” va începe în țară cu data de 1 iunie, când multe dintre restricții vor fi relaxate sau chiar eliminate.

Tocmai de aceea, în sistemul HORECA au început pregătirile pentru a putea primi într-un procent cât mai mare clienții care doresc să meargă la restaurant.

Patronii de localuri grupați în organizația HORA au publicat un „Ghid de siguranță în restaurante”, pentru a facilita crearea unui cadru de funcționare în siguranță a business-urilor din HoReCa, sector grav afectat de pandemia COVID-19.

Prin acest ghid se vor defini măsurile optime de siguranță și responsabilitate destinate atât operatorilor din industrie, cât și consumatorilor, și formulate în linie cu obiectivul național de a preveni apariția unor situații favorabile răspândirii virusului.

Pentru restaurant, ghidul prevede următoarele reguli, astfel că, înainte de începerea programului, personalul restaurantului trece printr-un triaj intern pentru  verificarea temperaturii și a stării de sănătate.  În plus, angajații sunt instruiți ca la primele  simptome de boală să rămână acasă și să ia legătura cu medicul de familie.

Trebuie să se efectueze testări rapide ori de câte ori este nevoie pentru  identificarea și izolarea imediată a cazurilor  pozitive.

Clienții trebuie să respecte circuitele semnalizate  corespunzător și să păstreze distanța  de 1,5 – 2 metri între tine și ceilalți.

De asemenea, aceștia trebuie să poarte mască de protecție atât la intrare,  cât și la ieșire, și ori de câte ori se tranzitează restaurantul.

Sectorul HoReCa a resimțit impactul pandemiei încă din primul moment, iar efectele negative s-au intensificat odată cu evoluția situației epidemiologice și a restricțiilor aferente, industria aflându-se acum în cea mai neagră perioadă a sa din istoria recentă.

Actualul context impune articularea unui cadru sigur de funcționare, la care să adere toți operatorii și clienții, astfel încât, împreună, să se elimine riscurile și să se protejeze reciproc.