Tinerii nu mai stau pe Facebook

Conform unui studiu recent realizat de către Pew Research Center – un centru de cercetare american ce oferă informații despre probleme sociale, opinia publică și tendințele demografice care modelează Statele Unite și lumea – se pare că interesul pe care îl au tinerii la adresa rețelei de socializare Facebook a scăzut.

Conform rezultatelor, doar 32% din generația Z, adică tineri născuți în perioada 1997-2012, mai au astăzi activ un cont de Facebook. Scăderea este una extrem de drastică, având în vedere faptul că un sondaj anterior, realizat în perioada 2014-2015, arăta cum tinerii cu vârsta de până la 25 de ani erau mult mai interesați de platformă, folosind Facebook pentru socializare într-un procent de 71%.

La începutul anului 2021, analiștii Facebook descopereau că numărul utilizatorilor adolescenți care folosesc platforma a scăzut cu 13% comparativ cu anul 2019. Specialiștii estimau atunci că cifra acestora va continua să scadă cu 45% în următorii doi ani și se pare că nu s-au înșelat. Inclusiv în anul 2013, când 77% dintre adolescenți utilizau această Facebook-ul, utilizatorii tineri păreau să aibă o reticență față de platforma lui Zuckerberg. Acest lucru s-a datorat în mare parte fluxului de știri false, care au luat amploare în ultima perioadă. De asemenea, conform analiștilor „Cei mai mulți adulți tineri percep Facebook ca pe un loc pentru oamenii de 40 și 50 de ani”.

Deși numărul utilizatorilor de Facebook rămâne oarecum stagnant scăderea uriașă dintr-un grup demografic important este o veste cu adevărat proastă pentru o  platformă care „trăiește” din reclame.

Scăderea interesului de a naviga pe Facebook nu a venit la pachet și cu scăderea interesului pentru Instagram, o altă rețea de socializare. Comparativ cu perioada 2014-2015 când 52% din adolescenți utilizau Instagram, în prezent procentajul utilizatorilor acestei platforme a ajuns la valoarea de 62%.

De altfel, TikTok, platformă lansată în anul 2016 a ajuns astăzi la un miliard de utilizatori, fiind preferata a 67% dintre adolescenții din America.

95% dintre tineri declară că utilizează YouTube-ul, însă această platformă nu face parte din gama aplicațiilor de socializare.

Studiul centrului american a fost realizat pe un eșantion de 1.316 de adolescenți, care au avut de stabilit o ordine a preferințelor în ceea ce privește aplicațiile de socializare. 16% dintre aceștia au declarat că utilizează constant TikTok, 10% că intră zilnic pe Instagram, 15% susțin că Snapchat este aplicația care le captează atenția constant, iar doar 2% spun că mai utilizează Facebook.

Interesant este faptul că noua generație a conștientizat că rețelele de socializare nu oferă aceeași conexiune ca cea creată de activitățile din viața reală. Cu toate că 36% dintre tineri au recunoscut că petrec prea mult timp în mediul online, aproximativ jumătate dintre adolescenții ce au luat parte la studiu au spus că ar putea renunța la rețelele de socializare fără nicio problemă.