Cartea – puntea între vis si … realitate

Grădinița poate fi un portal spre universul cunoașterii, cu insule de lectură și cultură, unde adulții și copiii descifrează împreună tainele cărților.

După aceasta se ghidează și Proiectul Național ,,CITEȘTE-MI 100 DE POVEȘTI!”, un program oferit de Asociația OvidiuRo  în parteneriat cu Ministerul Educației și cu Ministerul Culturii, sub egida proiectului „România Educată”, derulat de Administrația Prezidențială. Viziunea este împărtășită și de Grădinița cu Program Prelungit ”Vis de Copil” Tg-Jiu, care deschide larg porțile lecturii.

Programul oferit de Asociația OvidiuRo  promovează experiențe plăcute de citire cu voce tare pentru un singur copil sau pentru un grup mic de copii, într-o manieră atractivă, selectând cărți ilustrate de calitate și observând comportamentul copiilor pe parcursul lecturii.

Toate studiile de specialitate subliniază cât de important este să le citim copiilor și impactul pozitiv pe care lectura o are asupra dezvoltării lor ulterioare. Se cunoaște că experiențele timpurii modelează creierul copilului, determinând formarea de conexiuni și circuite neuronale. Cadrele didactice împreună cu părinții, sunt sculptorii copiilor prin tot ceea ce fac, spun și transmit, mai ales în primii ani. Cititul este o modalitate foarte simplă – aflată la îndemâna tuturor – de a stimula dezvoltarea copilului, fiind o adevărată „hrană” pentru creierul său.

Beneficiile cititului asupra dezvoltării limbajului și, ulterior, asupra abilităților școlare sunt atât de evidente încât în multe țări, pediatrii sunt sfătuiți să-i încurajeze pe părinți să le citească copiilor.

Astfel, joi, Grădinița cu Program Prelungit ”Vis de Copil” a avut ca invitat pe Daniela Bobaru, cadru didactic în cadrul Universității ,,Constantin Brâncuși” din Târgu-Jiu, care a citit preșcolarilor ”Povestea emoțiilor mele”, de Stephanie Couturier și Maureen Poignonec, sărbătorind astfel ziua internațională a cărților pentru copii și tineri. O poveste interesantă care îi va ajuta pe cei mici să-și descopere emoțiile, dar și cum pot să le controleze.  Sărbătoarea este un prilej pentru a-i captiva pe cei mici, mai întâi să asculte, iar mai apoi să citească povești.